Foto del cometa Linear

El cometa Linear C/1999 S4 es va descobrir el mes d'octubre de 1999 quan encara estava a l'altura de l'òrbita de Júpiter pel sistema de seguiment i detecció automàtica d'objectes propers a la Terra, conegut com LINEAR. En principi es va calcular que el cometa podria tenir un nucli d'entre un i dos quilòmetres de diàmetre i és molt probable, tal com s'ha comportat segons s'ha anat apropant al periheli, que sigui la primera (i última) vegada que visita les proximitats del Sol. Tot i així, alguns investigadors pensen que el nucli del cometa podria no tenir més de 200 a 300 metres de diàmetre. Quan es va descobrir el cometa i es van calcular la seva òrbita i efemérides es va veure que durant el mes de Juliol de 2000 podia arribar a la magnitud aparent 3.5 i, amb això, ser visible a primera vista. Durant el mes de Gener de 2000 el cometa va brillar entorn de la magnitud 14 i al març va arribar la 13. Un cop transcorregut el període de invisivilitat per la conjunció, al maig, només dos mesos abans del seu perigeu i periheli, el 1999 S4 LINEAR va ser observat amb una magnitud 11, a l'abast, doncs, dels telescopis de mitjana a petita obertura. Al juny va arribar la 9ª i des a finals d'aquest mes va anar incrementant ràpidament la seva lluminositat fins a brillar entorn de la magnitud 5.5 al juliol, en les dates properes al seu pas pel periheli.

<<     Sistema Solar Bàsic     >>